0

Kompletka Cupra Formentor

CUPRA FORMENTOR  GROUND ZERO REPRODUKTORY EVOTEC STP TLMENIE ODHLUCNENIE. Prvý krok na zlepšenie zvuku je vždy vyriešiť dvere. V tomto prípade sme dvere poriadne vytlmili a odhlučnili a do takto upravených dverí sme osadili komponentné reproduktory do predných dverí a koaxiálne do zadných. V prvom kroku sme tak isto vytlmili pod nohami vodiča a spolujazdca a torpédo /priestor pod stieračmi/.

Tlmenie a odhlučnenie dvere. Prvý krok je tlmenie, ktoré zabráni rezonanciám, stŕpaniu a prenosu/šíreniu frekvencií. Tlmili sme materiálom EVOTEC 2,4 a 2,0 vonkajší a vnútorný plech dverí a na tapacír sme použili EVOTEC 2,0. Odhlučnenie slúži na zníženie hluku prenikajúceho do a z auta, takže menej hluku menej „kazí“ reprodukciu hudby. Na odhlučnenie sme použili EVOTEC Neoprene N10 na vonkajší plech a STP ACOUSTIC FELT na tapacír .

Tlmenie a odhlučnenie pod nohami vodič a spolujazdec.  Prvý krok je tlmenie, ktoré zabráni rezonanciám, stŕpaniu a prenosu/šíreniu frekvencií. Tlmili sme materiálom EVOTEC 2,4. Druhý krok odhlučnenie slúži na zníženie hluku prenikajúceho do a z auta, takže menej hluku menej „kazí“ reprodukciu hudby a komfort počas jazdy. Na odhlučnenie sme použili STP BLACKTON 6. Týmto spôsobom znížime hluk prenikajúci do auta od kolies.

Tlmenie a odhlučnenie Torpédo. V tomto prípade je veľmi dôležité očistenie, nakoľko je to vystavené poveternostným podmienkam. Nasleduje prvý krok, tlmenie, ktoré zabráni rezonanciám, stŕpaniu a prenosu/šíreniu frekvencií. Tlmili sme materiálom EVOTEC 2,4, ktorý je dostatočne hrubý aby čo najviac eliminoval vibrácie a zabránil prenosu „zvukov“. Druhý krok odhlučnenie slúži na zníženie hluku prenikajúceho do a z auta, takže menej hluku menej „kazí“ reprodukciu hudby a komfort počas jazdy. Na odhlučnenie sme použili EVOTEC Neoprene N10. Týmto spôsobom znížime hluk prenikajúci do auta zo strednej časti vozidla a od motora.

Reproduktory. Ďalšia vec ako zlepšiť zvuk je vymeniť nevyhovujúce / poškodené reproduktory. V tomto prípade sme zvolili  20cm komponentné reproduktory Ground Zero GZRC 200MEO-VI do predných dverí a koaxiálne Ground Zero GZRF 65AL do zadných. Samozrejme všetko bolo dopojené na pôvodnú kabeláž bez jej poškodenia, aby sa v prípade potreby /napríklad predaj/ dalo všetko vrátiť do pôvodného stavu. Zvuk sa nám veľmi páčil veď frekvenčný rozsah 35-26.000Hz, citlivosť 90dB, Impedancia 3Ohmy a výkon 120/190W hovoria v ich prospech. Osobne som mal obavu z výkonu rádia vs výkon repro, takže sme hneď dopojili DSP zosilňovač.

DSP zosilňovač má veľké výhody. Napríklad obsahuje možnosť dopojiť OEM rádio priamo do zosilňovača bez nutnosti ďalších prevodníkov a samozrejme má funkciu aj AUTO ON. DSP dovoľuje detailne nastavenie zvuku pomocou EQ, časových korekcií, deliacich frekvencií a strmostí. Má 6 kanálový HI Input-u a okrem 6 kanálového zosilňovača ešte ďalšie dva nízko úrovňové výstupy na ovládanie externého zosilňovača. DSP zosilňovač od AWAVE DSP 6V2  sme použili na napojenie predného 20cm 2 pásma ako Bi-amping /štyri kanáli s DSP zosilňovača/ a ďalšie dva kanáli napájajú reproduktory v zadných dverách. Zvuk je možné detailnejšie nastaviť a výkon lepšie rozdeliť medzi jednotlivé reproduktory.

Koľko trvá takáto montáž? Odpoveď je závislá od typu auta, spôsobu tlmenia a odhlučnenia a samozrejme aj od reproduktorov. V tomto prípade dva dni.

Koľko takáto úprava stojí? Všetko záleží od typu a množstva tlmenia a odhlučnenia a samozrejme značky reproduktorov.

 

 

 

Galéria

Použité produkty

Pozrite si podobné články, v kategóriách:

O autohifi vieme toho naozaj veľa, každý deň prejde našou montážnou dielňou pár áut a každá je iné, jedinečné – tak ako ich majiteľ. Zo skúseností vieme urobiť pre výsledok maximum a sme hrdí na to, že sa naši klienti pravidelne vracajú. Od roku 2004 píšeme blog o našich montážach a radi napíšeme článok aj o vašom aute – privezte ho a my vás presvedčíme!

Andrej Siváček, majiteľ Audiotuning

Napíšte nám…

Otázka

1 + 5 =

Z nášho blogu