VW GOLF 6 GTI REPRODUKTORY EVOTEC STP TLMENIE ODHLUCNENIE.
V tomto prípade sme dvere poriadne vytlmili a odhlučnili a do takto upravených dverí sme osadili komponentné reproduktory....
GTO927
Slušné balenie ukrývalo dva "slušné" a prepracované meniče. Ako prvé mi padne do oka výkonový rezistor ukrývajúci sa pod výškovým meničom. Možno Vás napadne otázka čo tam robí..? Vysvetlenie je jednoduché, pretože na okraji meniča je malý a nenápadný posuvný prepínač útlmu 0db/-3db, ktorým tento rezistor zaradujeme do cesty signálu. Podobne sa riešia aj výhybky klasických repoduktorov, pretože citlivosť výškových meničov je vyššia a tak ich treba mierne utlmiť. Zo strany výhybiek to však nebolo od GTO927 všetko. Dalšie prekvapenie sa ukrýva na zadnej strane kde je pokračovanie výhybky.Tlmivka s jadrom a jeden kondenzátor je zostava na auto reproduktory nevídaná. Väčšinou sa to odbije jedným kondíkom a šmytec. Tu si dali záležať a verím že sa to odrazí na lepšom podaní.. (a zase sme pri tom podaní.. :-)). Klasický lisovaný kôš ma pomerne veľký a čo je najhlavnejšie aj veľmi silný magnet a kotví membránu pravdepodobne s polypropylénu. Je uchytená širokým a pevným gumenným závesom . Stredová "konzola" s výškovým meničom je upevnená šikmo a dá sa otáčať do želaného smeru vyžarovania. Letmý pohľad na technické údaje hovorí o citlivosti 94 dB, frekvenčke 50Hz – 21kHz a trvalom výkone 100W. V špičke dokáže 300W, čo už je vcelku dosť. No stačilo obhliadky, a tak zapájam sadu do provizórnych reproduktorových ozvučníc ktoré mi zostali po teste koaxiálov. Zvukové podanie je na prvé počutie až zaujímavo dobré, pretože máme dočinenia s pomerne lacnou triedou. Teda v porovnaní s naozaj drahými reproduktormi. JBL-ka si teda v pohode hrajú a nedajú sa ničím rozhodiť. Lahko čitalné hudobné spektrum nemá žiadne výrazne slabiny či prepady. Z dôvodu tuhšieho závesu sa nemusíte obávať trošku im podkúriť pod kotlom, pretože reproduktory to poľahky znesú. Svieži zvuk a veľmi dobrá dynamika je takým záverečným rezultom pred tým než sa pustím do väčšieho brata ktorým je
GTO1260BR
Subwoofer ako sa patrí.. veľký, ťažký a ešte k tomu dizajnovo osobitý. Oproti štandartu s fádnym poťahom čiernym kobercom sú v tomto prípade dve strany pokryté ozdobným hliníkovým plechom. Mohutný dvanásť palcový menič so širokým a tuhým závesom dokáže v režime trvalého zaťaženia zvládnuť 250 W a v špičke dokonca 1000W. Pri citlivosti 92 dB teda starosti o dostatočné ozvučenie svojho miláčika už iste nebudete musieť mať. Basreflexový otvor je vyvedený zboku a je umiestnený na skosenej hrane takže "mieri mierne" nahor. Kôš je prekrýtý dvoma ochrannými kovovými sponami. Na vrchnej strane stojí za zmienku aj pekné kovové
logo výrobcu.. ale to je dobré hlavne keď sa chcete blysnúť pred kamošmi či babenkami na ulici. Pravdepodobne však najviac zabodujete so samotným zvukovým prejavom. Odvíjať sa bude od kvality zosilňovača a od veľkosti kapacitora. Ak tieto dve veci budú ako tak spĺňať kritéria, tak potom bude zvukový výsledok identický s týmto. Podanie ide pekne odspodu a deklarovanému prenosu od 35 Hz sa dá veriť. Ak držíte hlasitosť na uzde a nepúšťate sa do extrémov, tak GTO1260BR produkuje vcelku príjemné a dobre čitateľné basy. Ako doplnok k "normálnemu" počúvaniu bežnej hudby v aute v pohode. Ak by ste však mali ambície ísť s hlasitosťou vyššie a začalo by vadiť preznievanie a rastúca "zadunenosť", pomôže starý trik spočívajúci v upchaní bareflexu. Podanie síce na frekvenčnej charaketristike stratí to zvýraznenie na aké je naladený basreflex, ale zase pôjde s menšou intenzitou a do hlbších tónov. Aj pohyby membrány ktoré už v týchto vyššých hlasitostiach bývajú netraz chaotické, naberú viac na kontrolove a presnosti. Jednoducho je to na experimentvaní s konkrétnym priestorom auta, s umiestnením a konkrétnym zvukovým zameraním kam chce majiteľ auta nasmerovať zvukové podanie.
Záver
Značka JBL má svojích sklaných fanúšikov a vďaka dvojici GTO927 a GTO1260R ich môžebyť ešet viac. Za prístupnú cenu sa dostanete podstatne ďalej než Vám do auta vedia dať v prvomontáži. A to už nehovoriac o basovom podaní, ktoré vlastne v aute úplne chýba. Takže otvoriť kufor a ide sa vymeria
Pozrite si podobné články, v kategóriách:
O autohifi vieme toho naozaj veľa, každý deň prejde našou montážnou dielňou pár áut a každá je iné, jedinečné – tak ako ich majiteľ. Zo skúseností vieme urobiť pre výsledok maximum a sme hrdí na to, že sa naši klienti pravidelne vracajú. Od roku 2004 píšeme blog o našich montážach a radi napíšeme článok aj o vašom aute – privezte ho a my vás presvedčíme!
Andrej Siváček, majiteľ Audiotuning
Kontaktujte nás a informujte sa o termíne, cenách… Radi Vám pomôžeme s výberom.
ZAVOLAJTE teraz – 0903373526
Napíšte nám…
Predaj a montáž: autofólií, ochranných fólií, okenných fólií, CarWrap fólií, karbónových fólií, bezpečnostných folií, dekoračných folií a leštenie svetiel.
U nás získate skvelý vzhľad aj zvuk. Nebojíme sa zložitosti, sme profesionáli a kvalita je pre nás základná veličina, ktorú predčí len spokojnosť zákazníka.
V tomto prípade sme dvere poriadne vytlmili a odhlučnili a do takto upravených dverí sme osadili komponentné reproduktory....
V tomto Jaguar-e sme tlmili a odhlučnili kufor. Požiadavka bola čo najviac utlmiť a tak sme použili všetko najlepšie...
Pre potrebu bezpečného parkovania sme osadili parkovaciu kameru a prevodník, ktorý umožňuje zobrazenie na OEM rádiu.
Parkovacia kamera je...
Prvý krok na zlepšenie zvuku a komfortu je znížiť hluk prenikajúceho do auta počas jazdy. V tomto prípade sme...
Prvý krok na zlepšenie zvuku je vždy vyriešiť dvere. V tomto prípade sme dvere poriadne vytlmili a odhlučnili....
Pre potrebu bezpečného parkovania sme osadili parkovaciu kameru a prevodník, ktorý umožňuje zobrazenie na OEM rádiu.
Parkovacia kamera...
Pre potrebu bezpečného parkovania sme do tejto Octavii osadili parkovaciu kameru a prevodník, ktorý umožňuje zobrazenie na OEM rádiu.
S veľkou dodávkou je ťažšie parkovať a aj skúsením vodičom sa zíde pomoc. V tomto prípade sme namontovali...